World of Warcraft, czyli niekończąca się przygoda • Recenzja Gry

World of Warcraft, czyli niekończąca się przygoda

World of Warcraft, czyli niekończąca się przygoda

Niesamowita historia w świetnej oprawie. Gra, która wciągnęła miliony graczy i pozbawiła ich życia towarzyskiego. PvP na skale e-sportów. Wzór do naśladowania. Król gatunku? Odpowiedz na to pytanie pozostawiam Wam.

Gramy dalej

Po sukcesie jakim była seria "Warcraft" firma Blizzard Entertainment postanowiła kontynuować fascynującą fabułę przenosząc się do świata MMORPG. Był to strzał w dziesiątkę. Na tle innych gier tego gatunku wyróżniał się powalającą jak na ten okres grafiką i rozbudowanym systemem rozwoju postaci. Nie jest tu mowa tylko o wyborze klasy i jej umiejętności. Podczas rozgrywki możemy doskonalić się w przeróżnych profesjach, wykuwać legendarne zbroje, czy po prostu zbierać kwiatki. Sukces gry był murowany. Już po pierwszym roku twórcy mogli się pochwalić piękną liczba sześciu milionów graczy, która bez przerwy rosła.
World of Warcraft

Dla każdego coś dobrego

Po kliknięciu na klawisz "New Character" rozpoczyna się najcięższy okres w grze. Nasze następne wybory będą miały wpływ na rasę postaci, lokacje startową i przynależność do danej frakcji. Świat Azeroth, gdzie toczy się rozgrywka, jest władany przez potężne siły, odpowiedniki dobra i zła, czyli Alliance i Horde. Na początku mamy do dyspozycji ośmiu przedstawicieli, w których rolę możemy się wcielić. Nie brakuje tu oczywiście wysokich elfów, brodatych krasnoludów, potężnych orków, czy siejących strach... gnomów. Wraz z nadejściem kolejnych dodatków ich liczba zwiększyła się do dwunastu, ale o tym później. Gra oferuje ponad 5 tysięcy dostępnych questów, niektóre z nich wciągają gracza, inne sprawiają, że levelowanie staję się katorgą. Jedne z pierwszych dostępnych zadań będą się zaliczać niestety do tej drugiej grupy. Dla przykładu, z pozoru proste zadanie zdobycia pięciu wilczych kłów komplikuje fakt, iż pierwsze dziesięć wilków, które uda nam sie pokonać, okazuje się bezzębnych.
 

Podczas rozwoju swojej postaci możemy zasmakować zarówno PvP, jak i PvE, co pozwoli nam ukierunkować swój styl gry w jej ostatnim i najbardzej rozrywkowym etapie. Mówi się, że prawdziwy smak rozgrywki MMO poznajemy po osiągnięciu maksymalnego poziomu i tak też jest w tym przypadku. Kiedy monitor obleje wielka smuga światła, a pasek doświadczenia finalnie zniknie, odblokowujemy dodatkowe możliwości. Jeżeli chcemy dać upust swojej żądzy krwi, Blizzard zapewnił nam aż czternaście stref PvP, w trybach "Resource Race", "Capture the Flag", czy "Warfare". Jeśli nadal wam mało, zbierzcie potężnch przyjaciół i sprawdźcie swoje umiejętnośći na arenie w trybach 2v2, 3v3, albo 5v5.
World of Warcraft

A przed obiadem zgładź legendarnego Bossa...

Tym, co najbardziej urzeka w tej grze, to bez wątpienia niesamowicie rozwinięta fabuła, która przejawia się w questach, zabiera nas do wszelkiego rodzajów instancji, czy rajdów. Ostatnia opcja pozwala nam w grupie dziesięcio- lub dwudziestopięcioosobowej walczyć z przeróżnymi bossami. Drużynowe polowania na olbrzymie bestie, zdobywanie epickich przedmiotów, czy nawet obalanie królów. Tym żyją tutaj gracze PvE.

Neverending Story

W ciągu jedenastu wspólnych lat z "World of Warcraft", Blizzard Entertainment dostarczyło nam pięć dodatków, dzięki którym fabuła, grafika jak i mechanika gry stale się rozwijają. Zachęceni ciągłym postępem gracze przybywali do świata Azeroth. Lata 2009-2011 były jak wieczna gwiazdka dla wiecznie młodej firmy z Kalifornii. A to wszystko dzięki dodatkowi "Wrath of the Lich King", który był bezpośrednią kontynuacją przygód z "Warcraft 3 – The Frozen Throne". Niestety, przebita liczba 12 mln graczy zaczęła drastycznie spadać. Powodem tego było wprowadzenie kolejnych dodatków przez które gra podobna straciła swój klimat, a także wzrosty płatności.
World of Warcraft
Wbrew wszelkim negatywnym opiniom, "World of Warcraft" na stałe wpisał się w klasykę MMORPG. Przynajmniej z tego powodu, każdy szanujący się fan gatunku powinien chociaż raz zwiedzić przedstawiony w grze świat Azerothu. Gwarantuję, że prędko z fotela nie wstanie.

World of Warcraft znalazł się w naszym zestawieniu TOP 7 GRY FANTASY MMO.
Zobacz jaką wywalczył pozycję.

World of Warcraft znalazł się w naszym zestawieniu TOP 7 MMORPG.
Zobacz jaką wywalczył pozycję.

kamil milkiewicz

Kamil Milkiewicz

Pasję do gier MMORPG zawdzięcza długej przygodzie z WoWem, jednak lubi też przysiąść do dobrego RTS'a. Wielki fan Tolkienowskiego świata. Wolne chwile spędza na oglądaniu klasyki amerykańskiego kina i studiowaniu książek kulinarnych. Kiedy nie siedzi przed komputerem dźwiga ciężary i spotyka się z przyjaciółmi.
 

  • World of Warcraft

    Gatunek: Fantasy MMORPG
    Tematyka: Medieval fantasy
    Grafika: 3D
    Producent: Blizzard Entertainment
    Wydawca: Activision Blizzard
    Platformy: OS X, Windows

    • 7.4
    • 0.0
    • 9.3
*/*/

Zobacz podobne więcej z tego działu

World of Warcraft - drugi trailer
World of Warcraft - gameplay
World of Warcraft - drugi gameplay
World of Warcraft -Legion Gameplay [Full HD]
World of Warcraft: Legion - Cinematic Teaser [Full HD]

Najchętniej grane

BEST GAME - SKI JUMPS
  • Sonda World of Warcraft
  • Głosuj na wady i zalety gry!
ZALETY 
WADY 
 NEWSY
najnowsze