recenzja

Hegira - Tęga praca

Hegira - Tęga praca

Poziom trudności w grach może objawiać się w dużo większej ilości form niż tylko level design i rozmiary cyfr przy statystykach przeciwników. W swoim czasie wiele gier cierpiało z problemów związanych ze sterowaniem, nieumiejętnym programowaniem, czy ograniczonym interfejsem. Większość z nich została zażegnana, gdy kolejne to gry wymyślały rozwiązania, które były następnie powielane w nieskończoność. W efekcie dzisiejsze produkcje w danych gatunkach często są względem siebie niemal identyczne. Hegira pobiera inną lekcję z przeszłości gier komputerowych. Zamiast bezmyślnie unikać obecnych w nich pułapek i przestróg, ta kosmiczna strategia nie zapomina wykorzystać tych elementów starych wad, które nadawały im osobistego charakteru i wspomagały gameplay.

Postapokalipsa interfejsu

Jednymi z pierwszych gier przeglądarkowych były MUD-y, o których wspominałem w innych artykułach na stronie. MUD-y łączyły dwie cechy: często były sandboxami i nie miały grafiki. Zamiast obrazków był tekst, a zamiast przycisków komendy do wpisania. Zwykle nie tęsknię za tymi czasami, choć są pewne sytuacje w grach, gdzie ten archaiczny system miał więcej klimatu od zwykłego sterowania. Dobrym tego przykładem są gry postapokaliptyczne.

Hegira

Hegira zaczyna się od wstępu fabularnego. Wybudzamy się ze słoja na jakimś statku, który okazuje się okrętem kolonizacyjnym. Ląduje on na planecie i zmienia się w centrum dowodzenia jej pierwszego miasta-państwa. Komputer wybudził nas z kriogenicznej drzemki, aby ktoś tym grajdołkiem zarządzał.

Zaraz po tym wstępie widzimy bardzo skąpy interfejs rozgrywki. Jest lista budynków, są zakładki oraz kilka przycisków do innych okien. Na początku jest tego naprawdę mało. Widząc to pierwszy raz, byłem w takim szoku, że zacząłem się rozglądać za numeracją wersji gry. Bez mojego zdziwienia faktycznie jest ona w becie, więc można brać tę recenzję z odrobiną sceptyczności. Wiele rzeczy może ulec zmianie.

Gra jest osadzona w post apokaliptycznej fikcji naukowej. Fakt, jesteśmy na statku kolonialnym i wspiera nas zaawansowane AI. Mimo tego ludzkości coś nie wyszło. Nie pamiętamy i nie mamy zapisków, dlaczego nas tutaj wysłano, a naszym głównym celem staje się odnalezienie drogi z powrotem na ziemię. Nagi ale czytelny interfejs budzi pewien swoisty nastrój sytuacji w której się znajdujemy nie gorzej, niż wiele graficznie rozbudowanych gier fabularnych. Jest on równie osamotniony, co my sami.

  • Hegira

    Gatunek: Strategiczne
    Tematyka: Symulator kolonizacji
    Grafika: tekstowo-graficzna
    Producent: i-play24.net
    Wydawca: i-play24.net
    Platformy: Przeglądarka internetowa

    • 6.7
    • 0.0
    • 5.3
  • Nie zgadzasz się z oceną? Zagłosuj! Dołącz do społeczności graczy MMO

Najchętniej grane

NAJCHĘTNIEJ GRANE 1
Najnowsze Najlepsze 0 komentarzy
  • Sonda Hegira
  • Głosuj na wady i zalety gry!
ZALETY 
WADY 
NEWSY 
najnowsze
forum 
2017-10-22 22:13:03 Kilka miesięcy ? Ja przy Lineage 2 spędziłem 6 lat na jednym serwerze :P
2017-10-12 23:54:26 hej . mam problem z tworzenie smoków np. gummy dragon. chce wziąść smoka z ognia i lodu a tu mi pokazuje że nie można co jest? czy to zależy od poziomu smoków które mam czy od mojego. Proszę o pomoc.
2017-10-09 17:42:31 ❤❤❤❤