World of Warcraft

  • Gatunek: Fantasy MMORPG
    Tematyka: Medieval fantasy
    Grafika: 3D
    Producent: Blizzard Entertainment
    Wydawca: Activision Blizzard
    Platformy: OS X, Windows
    Premiera: 2004
    Polska wersja: NIE
    Koszt gry: Pay-to-play (84,90 zł/60 dni)
    Ograniczenia wiekowe: 12
    Aktywna: TAK

  • TRYB ROZGRYWKI
    • PvP
    • PvE
  • RANKING MMO       OCENA GRACZY     47. 7.3 Fantasy MMORPG
    10.
    ILOŚĆ GŁOSÓW
    43
  • TWOJA OCENA 0.0
  • OCENA REDAKCJI 8.7

Nie zgadzasz się z oceną gry?
GŁOSUJ!

"World of Warcaft" jest niezaprzeczalnie klasykiem gatunku MMORPG. Po wydaniu gry 23 listopada 2004 roku, cieszyła się ona coraz większym zainteresowaniem, a na dzień dzisiejszy firma Blizzard może się pochwalić liczbą dziesięciu milionów graczy i stu milionów założonych kont. Ta niesamowita grywalność sprawiła, że "World of Warcraft" stała się najpopularniejszą, oraz najbardziej dochodową grą MMORPG w historii. Dla nowych graczy firma oferuje wersję "trial", która pozwala zasmakować rozgrywki i rozwinąć swoją postać do dwudziestego poziomu. Na kontynuowanie przygody pozwoli tylko wykupienie abonamentu.

Akcja gry dzieje się cztery lata po wydarzeniach przedstawionych w produkcji "Warcraft III: The Frozen Throne". "World of Warcraft" nie przestaje się rozwijać. Twórcy dostarczyli nam pięć dodatków, które nie tylko poprawiły silnik gry i rozgrywkę, ale też rozwinęły wątki fabularne. Były to produkcje takie jak „The Burning Crusade”, „Wrath of the Lich King”, „Cataclysm”, „Mists of Pandaria” oraz „Warlords of Draenor”.

Perełka firmy Blizzard Entertainment oferuje nam bardzo rozbudowany system rozgrywki. Do wyboru mamy trzynaście grywalnych ras reprezentujących dwie frakcje: Hordę i Przymierze. Gracze zdobywają doświadczenie wykonując zadania, a także tworzą drużyny i gildie. Rozwijają swoją postać wybierając drzewko talentów jednej z trzech dostępnych dla swojej klasy specjalizacji. Gra jest wzbogacona o rozwinięty system PvE, oraz PvP. Twórcy oferują kilkadziesiąt instancji i rajdów, jeśli jednak chcemy zaspokoić swoją żądze krwi, mamy do dyspozycji czternaście battlegroundów i rozgrywki arenowe. Możemy ukierunkować swój styl gry już na początku chociażby wybierając serwer, na którym wymagany jest role-playing.

video

World of Warcraft - trailer

Zobacz podobne więcej z tego działu

Najchętniej grane

NAJCHĘTNIEJ GRANE 3
Najnowsze Najlepsze 8 komentarzy
Majki83 • 2017-03-15 00:54:51

Pamiętam jak zacząłem w niego grać (było to chyba moje pierwsze mmorpg). Początek trochę drętwo, ale z czasem coraz bardziej wciągało. Wiadomo zdobywało się skille postać się rozwijała, fabuła wciągała. Jednak po skończeniu story i maksowaniu postaci gra zaczęła blednąć. Ogromny świat pełen tajemnic - co z tego skoro na starszych mapach wieje pustką. Dosłownie, aby kogoś spotkać na prawdę trzeba czasem mieć szczęście. Lore - tutaj nie ma nic do zarzucenia, gra rozwija się od lat i lore trzyma na prawdę wysoki poziom. Mechanika walki niestety dla mnie do zmiany - nie ma tu dużej dynamiki, skille mają name locka, brak uników ot po prostu żonglerka skillami bez zręczności. System podróży na początku coś fajnego ale z czasem zaczyna irytować jak masz do przelecenia mapę (i nie ma portali) to zajmuje to sporo czasu (zapewne suma czasu poświęconego na podróż w tyg jest zatrważająca ale lepiej o tym nie myśleć). Producenci i wiele stron zachwala że w WoWa gra XX graczy. Tak to prawda ale warto pamiętać że spora część graczy uaktywnia się tylko po nowych contentach i po ograniu go po prostu przestają grać. Może się to wiązać z abonamentem. Tak wiem są tokeny ale granie w grę i tracenie czasu na golda którego trzeba stracić na czas gry to coś co odbiera rozgrywce piękno. Duża część gier mmorpg jest obecnie f2p lub częściowe f2p. Sądzę że WoW dostałby drugie życie gdyby przeszedł na f2p kupując jedynie ostatni dodatek i bardziej rozwijając auction house. Niestety nie jest fajne jak kupujesz abonament i nagle musisz zawiesić granie na kilka dni/tyg. Czas abonamentu nie staje w miejscu także płacisz w tym momencie za nic. Może gdyby abonament zużywał się tylko podczas grania również było by ciekawym pomysłem. Będę się czepiał ale system questów na zasadzie odbierz questa od qg ->idź i wykonaj ->wróć po nagrodę zaczyna nużyć i powoduje że z czasem nie czyta się nawet opisu questa... no ale jak tu czytać podwalinę questu polegającego na zabijaniu królików:) GW2 dobrze to rozwiązało na zasadzie wkraczania na obszar który ma kilka problemów i zdobywania reputacji na zasadzie rozwiązywania tych problemów bez konieczności chodzenia po quest i wracania po nagrodę. Jest to elastyczne i miłe bo nie ma narzuconego co mamy robić. Obecnie WoW dla mnie to gra w którą gra wiele osób nie dlatego że jest dobra tylko już tyle zainwestowała pieniędzy, czasu i mają tak rozwinięte konta że żal opuszczać grę... ale to nie czyni gry wcale rewelacyjnej na dzisiejsze czasy. Oczywiście nie chcę ujmować tu honoru tytułowi bo to pierwszy tak duży projekt który trwa do dziś jednak teraz więcej tam marketingu niż czystej miodności.

roman • 2017-05-08 15:22:58

musisz kolezko naprawde byc slabym w ta gre albo nei wiedziec kompletnie o co chodzi jeśli przykładowo w obecnym dodatku nie massz co robić po osiągnięciu story, tak naprawdę dopiero wtedy gra się zaczyna, samo expienie jest nudne, ale rozumiem że dla ciebie dobra gra to klepanie masy mobków robiąc przy okazji quest "zabij te 10 dzików" bez jakiejkolwiek fabuły, poza tym questy są najciekawsze ze wszystkich mmorpgów w WoWie wlasnie tylko musisz znac chociaz troszke fabułę, no ale rozumiem że dla ciebie fabuła wowa to ten zły krół lisz kiedys byl a teraz demony i one też złe to zabije

szuwiusz • 2016-08-29 01:36:52

World of Warcraft jest już grą starą, co prawda gra jest cały czas ulepszana - nowe dodatki, lepsze tekstury, modele postaci oraz idąca do przodu fabuła, jednak nie zmienia to faktu, że jest to już zeschły odgrzewany kotlet. Zmiany które wprowadzane są w dodatkach są moim zdaniem słabe i mało ciekawe - przereklamowane. Gra jest stworzona do gry z innymi osobami a takie dodatki jak garnizon czy class hall traktują gracza jak wielkiego bohatera, który jest wyjątkowy - jak wielu innych...

Pokaż pozostałe
  • Sonda World of Warcraft
  • Głosuj na wady i zalety gry!
ZALETY 
WADY 
NEWSY 
najnowsze
forum 
2017-10-22 22:13:03 Kilka miesięcy ? Ja przy Lineage 2 spędziłem 6 lat na jednym serwerze :P
2017-10-12 23:54:26 hej . mam problem z tworzenie smoków np. gummy dragon. chce wziąść smoka z ognia i lodu a tu mi pokazuje że nie można co jest? czy to zależy od poziomu smoków które mam czy od mojego. Proszę o pomoc.
2017-10-09 17:42:31 ❤❤❤❤