• ranking gry mmorpg topowe online
  • darmowe gry do pobrania na pc i komputer
  • poradniki gry na komputer darmowe
  • wirtualny świat rewolucja gra online
  • wydarzenia eventy gaming gry komputerowe
  • indie games gry niezależne

Delirium

gra Delirium

Gatunek: Strategiczne
Tematyka: Science fiction (MMOSG)
Grafika: tekstowo-graficzna
Producent: Gammanet Sp. z o. o.
Wydawca: Gammanet Sp. z o. o.
Platformy: Przeglądarka internetowa
Premiera: 2007
Polska wersja: TAK
Koszt gry: Darmowa
Ograniczenia wiekowe: brak
Aktywna: NIE

TRYB ROZGRYWKI
PvP
PvE
RANKING MMO MIEJSCE 17. WG GATUNKU Strategiczne
4.
ILOŚĆ GŁOSÓW 27
OCENA GRACZY 7.7
OCENA REDAKCJI 8.0

Delirium było darmową, polską grą internetową, która stanowiła intrygujące połączenie gry strategicznej z RPG. Jej premiera miała miejsce w lipcu 2007 roku i była to jedna z pierwszych gier MMO w całości opracowana przez Polaków. Za jej powstaniem stał Jarek "Deliryc" Jasiński - producent gier komputerowych, aktualnie właściciel studia SuperNova Interactive. Delirium jako pierwszy krajowy tytuł MMOG oferował swoim użytkownikom dedykowana wersję mobilną. Produkcja określana jako gra typu Future Reality Online łączyła dwa klasyczne gatunki - strategię i RPG i była to innowacja wyróżniająca Delirium od innych tytułów MMOG. Niestety, mimo niepodważalnych atutów gry, jest ona od pewnego czasu nieaktywna.
Delirium - pierwsza polska gra MMO - Jarosław Jasiński - SuperNova Interactive
Świat Delirium to postapokaliptyczna Ziemia przyszłości z początku XXII wieku, na której po zagładzie nuklearnej odradza się życie. Niespodziewanie pojawia się agresywna Obca cywilizacja Psilonów i dokonuje destrukcyjnej inwazji. Atak Obcych ma związek z tajemniczą substancją - tytułowym „Delirium”, która powoduje u człowieka nieodwracalne zmiany psychofizyczne. Ludzie, którzy przeżyli kontakt z Delirium nabywają niezwykłych umiejętności niczym suuperbohaterowie i tworzą nową kastę Nadludzi nazywając się Deliryc`ami (czyt. „delirykami”). To właśnie w tą postać mógł wcielić się gracz zainteresowany rozgrywką RPG. Miłośnicy strategii, ekonomii bądź polityki mogli stać się namiestnikami zarządzającymi ogromnymi miastami przyszłości nazywanymi Meagalopolis.
Delirium - pierwsza polska gra MMO - Jarosław Jasiński - SuperNova Interactive
"Gracz sam zadecyduje, który aspekt gry jest dla niego bardziej atrakcyjny. Jest to jedno z niewielu miejsc w sieci, w którym spotkają się gracze zainteresowani zarówno czystą strategią, jak i Ci odgrywający postać zgodnie z zasadami RPG. W Delirium wszyscy mogą stanąć do równej walki rywalizując, bądź współpracując ze sobą" – mówił w jednym z wywiadów twórca gry - Jarosław Jasiński.
Delirium - pierwsza polska gra MMO - Jarosław Jasiński - SuperNova Interactive
Delirium online dawało również możliwość wyboru rasy, którą gracz prowadził do zwycięstwa: Obcych, którzy pragną zrealizować okrutny plan całkowitego zniszczenia ludzkiej cywilizacji (ksenocyd) lub Ziemian broniących własnej planety przed totalną zagładą. Oba gatunki charakteryzowały się zupełnie odmiennymi cechami – dysponują różną infrastrukturą, technologiami i wojskiem, kierują się inną strategią działania oraz posiadają własnych, niepowtarzalnych Bohaterów. Dzięki temu każda z decyzji gracza już na samym starecie miała znaczny wpływ na rodzaj prowadzonej przez niego rozgrywki.
Delirium - pierwsza polska gra MMO - Jarosław Jasiński - SuperNova Interactive
W Delirium game istniała także możliwość wyboru Bohatera (Deliryc'a lub Psilona), który mógł specjalizować się w jednej z trzech różnorodnych profesji: wojownika, szpiega lub konstruktora. Każda specjalizacja charakteryzowała się innymi umiejętnościami i w znacznym stopniu wpływała na rodzaj prowadzonej rozgrywki. Funkcjonowanie starożytnych kryształów dodatkowo podnosiło zdolności Bohatera oraz dostarczało mu zupełnie nowych umiejętności nazywanych fenomenami.
Delirium - pierwsza polska gra MMO - Jarosław Jasiński - SuperNova Interactive
W świecie gry każdy gracz miał możliwość zaatakowania każdego innego gracza obcej rasy (w wyjątkowych sytuacjach również własnej). Atak mógł odbywać się na szereg różnych sposobów zarówno poprzez armię składającą się z wielu różnorodnych jednostek – cyborgów, terminatorów, potężnych Evangelionów i innych, jak i za pomocą Deliryc`ów i Psilon`ów (np. poprzez atak psioniczny). Możliwe było również dokonywanie ataków łączonych, w których Delirycy dowodzili całymi, potężnymi  armiami. Dzięki zastosowanym w grze rozwiązaniom można było wybierać spośród szerokiej gamy różnorodnych sabotaży i dywersji: od szpiegowania i inwigilacji, poprzez handel i kradzież, aż do ataków terrorystycznych i hakerskich.
Delirium - pierwsza polska gra MMO - Jarosław Jasiński - SuperNova Interactive
Delirium umożliwiało zbudowanie gigantycznej armii przyszłości, którą mógł poprowadzić własny Bohater lub wynajęci przez niego Najemnicy (inni gracze). Na polu bitwy ścierały się ze sobą liczne futurystyczne oddziały: cyborgi, mutanty, terminatory, różnorodne roboty oraz pół-organiczne maszyny przyszłości. Gracz mógł także połączyć własne wojsko z innymi Bohaterami, w których wcielali się inni gracze i prowadzić wspólne rajdy na wrogów. Każdy gracz mógł rozwijac dwa rodzaje technologii - cywilne i wojskowe, które z jedenj strony pozwalały na rozwój miasta przyszłości - Megalopolii, a z drugiej umożliwiały przygotowanie ogromnej armii przyszłości składającej się z szeregu różnorodnych wojsk.
Delirium - pierwsza polska gra MMO - Jarosław Jasiński - SuperNova Interactive
W Delirium funkcjonowały także Starożytne Artefakty, które nie tylko podnosiły zdolności Bohaterów, ale także dawały mu zupełnie nowe umiejętności. Artefakty można było zdobywać w wielkich bitwach, znaleźć lub nawet kupić od kogoś innego. Niektóre z nich w znaczącym stopniu mogły wpłynąć na losy Megalopolii gracza, niektóre zaś nawet na całą planetę.
Delirium - pierwsza polska gra MMO - Jarosław Jasiński - SuperNova Interactive
Gracz miał możliwość przystąpienia do jednej z wielu Korporacji (zrzeszeń wielu Megalopolii) lub Glidii (zrzeszeń Bohaterów). Członkowie sami decydowali o sposobie funkcjonowania tych organizacji: mogli je tworzyć, ustalać w nich zasady, regulamin, kryteria naboru i wiele innych. Jeśli ktoś zdradzi własną rasę i zawrze pakt z wrogiem, będzie można samemu wymierzyć mu sprawiedliwość.
Delirium - pierwsza polska gra MMO - Jarosław Jasiński - SuperNova Interactive
Ciekawym rozwiązaniem w grze było zastosowanie realistycznej i niezwykle dokładnej mapy odzwierciedlającej topografię Ziemi, bowiem terenem zmagań wszystkich graczy była cała planeta. Wykorzystano do tego Mapę Google, która powstała dwa lata przed premierą gry i było to jedno z pierwszych zastosowań tego typu rozwiązania w grach komputerowych. Dzięki Google Maps istniała możliwość rozpoczęcia gry dosłownie w każdym miejscu na Ziemi. Był to kolejny wybór dokonany prez gracza, który wpływał na przebieg rozgrywki – Megalopolis zbudowane na pustyni, czy jednym z biegunów zapewniał względny spokój i nie było tak narażone na ataki wroga, jak Kolonia w Europie i innych gęsto zaludnionych miejscach.
Delirium - pierwsza polska gra MMO - Jarosław Jasiński - SuperNova Interactive
Kolejnym atutem gry była wysokiej jakości grafika oraz niezwykle szczegółowa i rozbudowana warstawa fabularna składająca się z ponad 300 stron tekstów i opowiadań. Twórcy postarali się, aby wraz z postępem gry rozwijała się także fabuła, odkrywając kolejne zagadki i udostępniając informacje o świecie przyszłości w gazecie nazywanej "Global News". Rozwój akcji moderowany był dodatkowo za pomocą questów skierowanych do graczy, tak więc mogli wykonywać oni różnorodne zlecone misje, zdobywać legendarne artefakty-kryształy i przy okazji poznawać tajemnice związane z postapokaliptycznym obrazem Ziemi.
Delirium - pierwsza polska gra MMO - Jarosław Jasiński - SuperNova Interactive
Grze towarzyszyły liczne zagadki, których rozwiązanie przynosiło odpowiedź na wiele pytań związanych ze światem przyszłości. Oto niektóre z nich: dlaczego Obcy zaatakowali Ziemię, czym jest tajemnicze Delirium i co wywołuje, a nawet: czy możliwe jest podróżowanie w czasie i odwrócenie biegu historii? Rozwiązanie każdej z nich sprawiało, że gracz zdobywał sławę, a jego bohater stawał się prawdziwą legendą.
Delirium - pierwsza polska gra MMO - Jarosław Jasiński - SuperNova Interactive
Delirium silnie oddziaływało na samych użytkowników-graczy, którzy stworzyli niezwykle aktywną społeczność rozwijaną m.in. na forum, gdzie oprócz rozwoju gry zgodnie z sugestiami graczy toczyły się rozmowy między członkami Gildii i Korporacji zrzeszających graczy. Można było tam znaleźć ogromną ilość informacji tj. raporty z bitew albo wziąć udział w regularnie organizowanych konkursach związanych z grą. Ważnym wydarzeniem dla spiołeczności graczy by Ogólnopolski Zlot Fanów Derlirium, który odbył się 29-30 marca 2008 roku w Poznaniu podczas Festiwalu Pyrkon.
Delirium - pierwsza polska gra MMO - zlot fanów Pyrkon

Mocne strony DELIRIUM

# Dwie odmienne cywilizacje do wyboru: Ziemska i Obca – każda posiada własne budynki, technologie i jednostki.
 
# Gracz mógł wcielić się w Nad-Istotę, która zależnie od jego woli może specjalizować się w jednej z trzech różnorodnych profesji jako Destruktor, Inwigilator lub Konstruktor. Każda z profesji charakteryzowała się odmiennymi umiejętnościami, co znacznie wpływało na prowadzony typ rozgrywki.

# Dowolne „balansowanie” rozgrywką ustalane przez gracza – mógł koncentrować się na rozbudowywaniu ogromnej Megalopolii, poświecić się rozwijaniu potężnego Deliryc`a lub zrównoważyć obie formy gry.

# Możliwość budowania gigantycznej armii przyszłości, którą prowadził do boju Deliryc lub wynajęci przez garcza Najemnicy (inni gracze).

# Funkcjonowanie wielu Starożytnych Artefaktów - Kryształów, które nie tylko podnosiły zdolność Deliryc’a, ale także dodawały mu zupełnie nowych umiejętności.

# Możliwość stworzenia własnej Korporacji włączając do niej innych graczy, którzy sami decydowali o sposobie jej funkcjonowania i zorganizowania: ustalali zasady, regulamin, kryteria naboru i wiele innych.

# Bardzo bogata fabuła i świat gry przedstawiany w postaci szczegółowych opisów oraz wysokiej jakości grafiki 3D.

# Niezwykle rozbudowane możliwości inwigilacji i szpiegowania, prowadzenia na wrogach sabotaży i dywersji, a nawet ataków hakerskich i terrorystycznych.

# Dwa drzewa technologiczne, które nie tylko pozwalały na rozbudowę własnej Megalopolii, ale także umożliwiały budowę ogromnej armii przyszłości składającej się z wielu różnorodnych jednostek.

Delirium - pierwsza polska gra MMO - Jarosław Jasiński - SuperNova Interactive

Charakterystyka cywilizacji ludzi

Rzeczywistość silnie zinformatyzowana, skomputeryzowana, liczne elementy funkcjonowania nowoczesnej technologii, Ludzie mieszkają w ogromnych, futurystycznych Megalopoliach otoczonych ogromną powłoką – tarczą energetyczną chroniącą ich przed atakami. W każdej Megalopolii ma swoją siedzibę Deliryc, postać charakteryzująca się nadnaturalnymi właściwościami, jest to „szaman przyszłości”. Jego wygląd jest silnie futurystyczny z pogranicza jawy i snu.

Delirium - pierwsza polska gra MMO - Jarosław Jasiński - SuperNova Interactive

Charakterystyka Rasy Obcych

Twory organiczne, humanoidalne. Obcy na Ziemi posiadają swoje liczne „Kolonie” na obu kontynentach Ameryki Północnej i Południowej. Kolonia Obcych jest odpowiednikiem Ziemskiej Megalopoli i jest również chroniona przez tarczę energetyczną. Budynki, obiekty, jednostki mają znamiona organicznych i żywych. Teren, który zajmują (całe kontynenty) jest przez nich „przekształcany” w żywy organizm. Odpowiednikiem Ziemskiego Deliryc`a jest Psilon, bohater obcych również posiadający nadnaturalne zdolności.

Delirium - pierwsza polska gra MMO - Jarosław Jasiński - SuperNova Interactive

Zagraj w najnowszą grę twórcy DELIRIUM - Ski Jump Simulator

Ski Jump Simulator - gra o skokach narciarskich - Jarosław Jasiński - SuperNova Interactive

Skijumping gra online skokiskijump game onlineskoki narciarskie gra menadżer skoków narciarskich skoczekSki jumping gra


.

Zobacz podobne więcej z tego działu

Delirium TRAILER Alien
TOP 20 Gier MMORPG - Otwarty Świat [Full HD]
Fatal Force - Mobile Gameplay [HD]
Fatal Force - MMORPG - Trailer
Zobacz 15 najlepszych gier survivalowych z ciekawym elementem budowania

Najchętniej grane

BEST GAME - FORGE OF EMPIRE - STRATEGIA
  • Sonda Delirium
  • Głosuj na wady i zalety gry!
ZALETY 
WADY 
 NEWSY
najnowszee