WYWIAD: Portal MMO rozmawia z twórcami Shadow Time • MMO News

WYWIAD: Portal MMO rozmawia z twórcami Shadow Time

WYWIAD: Portal MMO rozmawia z twórcami Shadow Time

Z przyjemnością prezentujemy wywiad, który przeprowadziła nasza redaktorka Ania z twórcami gry Shadow Time. Ta niezależna polska produkcja zdobyła pierwsze miejsce w naszym konkursie na darmową promocję w serwisie Portal MMO. Zobaczcie, kto stoi za powstaniem tego interesującego tytułu.

1. Kiedy/z jakiego powodu zrodziła się myśl, by stworzyć grę. Czy była to spontaniczna decyzja, czy też może chęć podjęcia wyzwania ze względu na zainteresowanie grami?

Można ująć, że wszystko po trochu. W głowie Eweliny wciąż krążyła myśl „Fajnie by było kiedyś stworzyć jakąś grę. Chciałabym. Tylko jak? Z kim?”. I pewnego pięknego dnia jakby w odpowiedzi na te wszystkie pytania Hubert powiedział „Wiesz co? Chcę zrobić grę”. W tym momencie oczy się zaświeciły jak żarówki –  to był ten moment. Zaczęliśmy omawiać koncepcję gry i stało się – narodziło się Shadow Time.

Shadow Time

2. Skąd pomysł na taką grę i jej tematykę?

Sam pomysł na grę tego typu wziął się stąd, że Hubert miał kiedyś swoją grę przeglądarkową. Znalazła ona dość spore grono odbiorców, którzy chcieli, aby ten projekt kontynuować. Mówiąc o tematyce, to wywodzi się ona z zainteresowania Anime oraz tym, że chcieliśmy stworzyć coś, co połączy nie tylko wielu wielbicieli Anime, lecz będzie także doskonałą rozrywką dla innych.

3. Dlaczego akurat taka tematyka?

Hubert i Konrad to wielbiciele Anime stąd też zainteresowanie przełożyło się na tematykę gry.

4. Dlaczego klasyczne, stare wydanie, a nie coś bardziej „na czasie” - czy było to działanie celowe?

Nowoczesna oprawa graficzna, wszelkiego rodzaju efekty są niewątpliwie mocną stroną wielu ówczesnych gier. Porównując grafikę na przestrzeni lat widać ogromne postępy, a dopracowane szczegóły cieszą oko gracza. My jednak celowo poszliśmy w klasykę.

Gry w tym stylu nie starzeją się, a wręcz przeciwnie, wracają do żywych i cieszą się niemałą popularnością. Poprzez klasyczne wydanie chcieliśmy zapewnić rozrywkę nie tylko młodym graczom, lecz także przywołać stare dobre czasy graczom nieco starszym.

Shadow Time

5. Co było najtrudniejsze w tworzeniu gry, czy i ewentualnie, gdzie pojawiały się przeszkody?

Niemałą przeszkodą okazało się tworzenie kodu. Mimo iż pomysłów jest sporo, a co rusz w głowie rodzą się nowe idee, to jednak napisanie poprawnego kodu jest dość czasochłonne, co nie raz dało się nam we znaki. Kolejnym utrudnieniem okazała się grafika w stylu pixel art. Nie wszystko okazuje się tak proste, jak się wydaje. Ostatnią przeszkodą jest też na pewno odległość jaka dzieli całą naszą trójkę. W tym wypadku musimy się zdać głównie na pracę online i zgrać ze wszystkim, jak to tylko możliwe.

6. W jaki sposób dobraliście osoby do zespołu?

Właściwie to tak po prostu wyszło, że się wszyscy razem dobraliśmy. Jak już na początku wspominaliśmy, Ewelina jako miłośniczka gier chciała stworzyć coś własnego. Hubert dosłownie to marzenie spełnił kontynuując swój poprzedni pomysł na grę. Brakowało nam jedynie programisty. I tak w ramach poszukiwania brakującego ogniwa znaleźliśmy Konrada. Z początku miał tylko stworzyć silnik do gry, jednak w miarę upływu czasu postanowiliśmy nawiązać współpracę nad całym projektem i stworzyć zespół.

7. Kto pierwszy miał okazję testować grę?

Pierwszymi osobami testującymi grę była trójka fanów wybranych podczas konkursu, który zorganizowaliśmy na naszym fanpage’u.

8. Do jakiej grupy odbiorców chcieliście trafić z tą grą?

Tak naprawdę do wszystkich. Jak już wcześniej wspomnieliśmy, chcemy umożliwić rozrywkę odbiorcom w każdym wieku. Zarówno tym młodym jak i tym, którzy wychowali się na tego typu klasykach.

9. Jaki jest obecnie odbiór gry?

Gracze przede wszystkim czekają na oficjalną wersję gry. Wersja beta nie wystarcza, aby zaspokoić wymagania naszych odbiorców, których się już nieco zebrało, co jest w pełni zrozumiałe. Każdy chce mieć dostęp do pełnych możliwości jakie daje gra.

10. Co w pierwszej kolejności chcielibyście dopracować?

Przede wszystkim wersję beta tak, aby można już cieszyć się pełnowartościowym wydaniem gry.

Shadow Time

11. Czy był to jednorazowy pomysł na stworzenie gry, czy chcecie z tym związać swoją przyszłość?

Zdecydowanie jest to dopiero początek całej naszej przygody. Tak więc drogi świecie szykuj się na więcej ;)

12. Jakie pomysły/plany na przyszłość (kiedy premiera?)

W pierwszej kolejności priorytetem na przyszłość jest premiera gry. Ogłosimy ją z 2 tygodniowym wyprzedzeniem. Wszystko na bieżąco będziemy ogłaszać. Kolejnym celem, jaki chcemy osiągnąć to gra w pełni przystosowana do wersji mobilnej. Dodatkowo chcemy wprowadzić możliwość chodzenia przy pomocy myszki, joysticka (wersja mobilna). Dodatkową drobną zmianą będzie też okienko opcji załóż/zdejmij przy wyborze itemów.

13. Czy w planach macie inne gry, o odmiennej koncepcji?

W przyszłości na pewno stworzymy coś nowego, lecz najpierw wychowamy jedno dziecko :p

Shadow Time

14. Jakie były Wasze pierwsze wrażenia po ogłoszeniu wyników konkursu?

Pierwsze wrażenia? Taki mały efekt domina, który ujmijmy wprost. Konrad, jak tylko zobaczył wyniki konkursu zaczął skakać z radości, a jego mama wraz z nim. Następnie dał znać Hubertowi. Okrzyki radości rozniosły się po całym domu. Zadzwonił po chwili do Eweliny, która niczego nieświadoma wracała z Wrocławia. Tak więc cieszył się cały zespół Shadow Time i wszyscy dookoła, z którymi tylko mogliśmy się w tym momencie podzielić tą informacją.

anna rzadkowska

Anna Rzadkowska

Ma za sobą studia z turystyki, informatyki i biologii. Aktualnie oddaje się pasjom pisarskim. W sezonie, czyli przez większość roku amatorsko fotografuje zawody sportowe, głównie maratony mtb i biegi. Pasjonatka zumby i regularna podróżniczka. Wsiada za kierownicę i jeździ głównie po kraju, choć i poza jego granicę. W zimowe, mroźne noce chętnie czyta książki lub wybiera skute lodem odludne miejsca, by pobawić się w „drift”.
 

  • Shadow Time

    Gatunek: Fantasy MMORPG
    Tematyka: Manga i anime
    Grafika: 2D
    Producent: Shadow Time
    Wydawca: Shadow Time
    Platformy: Przeglądarka internetowa

    • 7.2
    • 0.0
    • 6.0
*/*/

Zobacz podobne więcej z tego działu

Star Citizen Trailer 2020 [4K]
Krunker.io - Gameplay [HD]
Krunker.io - Trailer [HD]
Game of Thrones: Winter is Coming - CGI Long Trailer [Full HD]
Mope.IO - Gameplay [HD]

Najchętniej grane

BEST GAME IV - LOA3
  • Sonda Shadow Time
  • Głosuj na wady i zalety gry!
ZALETY 
WADY 
 NEWSY
najnowsze