news

W Gwincie szykują się duże zmiany

W Gwincie szykują się duże zmiany

Od pewnego czasu w naszej rodzimej produkcji nie wiele się działo. Oczywiście sam tytuł przeszedł już całkiem długą drogę, najpierw wczesne testy zamknięte, teraz otwarte beta testy. Jednak większość graczy oczekuje prawdziwego mięsa czyli kampanii fabularnej i nowych aktualizacji. Te oczywiście powstają, jednak na nie będziemy musieli chwilę poczekać, lecz moim zdaniem zdecydowanie będzie warto.

Ostatni czas to była istna cisza przed burzą. Twórcy Wiedźmina już wcześniej przyzwyczaili nas, że kontaktują się z nami graczami bezpośrednio i nie unikają trudnych decyzji. Najlepszym przykładem jest najnowsze oświadczenie jednego z szefów CD Projekt RED, a także twórców Gwinta. Produkcja z założenia miała być prosta i niezbyt zobowiązująca, jednak w praktyce okazało się że ta mechanika sprawdza się na krótką metę i w dużej mierze opiera się na losowości, która szczególnie w przypadku rozgrywek na wyższym szczeblu e-sportowym może doprowadzać do dosyć kuriozalnych sytuacji. Oczywiście element ten zakrada się do każdej gry tego typu jednak jest on ograniczony w znaczącym stopniu. Dlatego też twórcy postanowili wprowadzić znaczące zmiany do Gwinta.

Cały projekt został rozpisany na dokładnie sześć miesięcy i po tym czasie twórcy będą gotowi na wprowadzenie kampanii fabularnej czyli wcześniej zapowiedzianego Wojny Krwi i wówczas produkcja wyjdzie z bety i oficjalnie zadebiutuje. Do tego czasu pojawią się dwa spore rozszerzenia. Pierwszy dodatek pojawi się już w kwietniu i otrzymamy dodatkowe karty Premium, a także skórki frakcyjne plansz do gier. Drugie z rozszerzeń będzie dostępne dla graczy już w maju i wprowadzi przede wszystkim zmiany związane z balansem gry, a także wprowadzone zostaną zmiany w mechanice „Utwórz”.

Jednak to co powinno ucieszyć prawdziwych fanów to zmiany w podstawach mechaniki Gwinta. Po pierwsze twórcy zastanawiają się nad zmniejszeniem ilości rzędów, wprowadzeniem modyfikatorów związanych z umieszczeniem karty w danym rzędzie. Zupełnie nowa mechanika związana z rzutem monetą, przebudowany system progresu i gier rankingowych. A to wszystko to tylko wierzchołek góry lodowej wszystkich zmian, bowiem gra pod względem oprawy graficznej ma bardziej przypominać Wiedźmina czyli ma być mroczniej. Pełną listę zmian znajdziecie poniżej.

GWINT jako pole bitwy

Gra w GWINTA reprezentuje starcie dwóch armii ze świata Wiedźmina. Chcemy, aby odzwierciedlały to zarówno oprawa wizualna gry, jak i mechaniki rozgrywki. Rozważamy, między innymi, wprowadzenie mechaniki, która sprawi, że zagrywanie konkretnych kart na przypisany im rząd będzie dla gracza korzystniejsze. Ponadto, decyzja o zagraniu karty na przedni lub tylny rząd zawsze wiązałaby się z innym zestawem korzyści.

Nowa plansza

Jeśli liczyć talie obu graczy, pole bitwy składa się teraz z 8 rzędów i nie mają one większego wpływu na przebieg rozgrywki. Ich liczba odbija się jednak niekorzystnie na jednym z największych atutów GWINTA — ilustracjach i animacjach, które przedstawiają karty. Po zagraniu na planszę są one zbyt małe, by można je było w pełni docenić. Dlatego planujemy gruntownie przebudować warstwę wizualną gry, od A do Z. Zastanawiamy się nawet nad ograniczeniem liczby rzędów do dwóch — walki w zwarciu i walki dystansowej. Będziemy to, oczywiście, jeszcze dokładnie testować, ale sam pomysł powinien uświadomić Wam, jak poważnie podchodzimy do sprawy.

Mechanika rzutu monetą

Gracz, który w pierwszej rundzie zagrywa kartę jako drugi, może zyskać dzięki temu sporą przewagę. Wiemy, jak ważna jest to dla Was kwestia — naprawimy “coinflip”. Obecnie testujemy kilka rozwiązań, których wprowadzenie rozważamy.

Zmiany w systemie postępów gracza

Zaplanowaliśmy wprowadzenie usprawnień, mając na uwadze zarówno nowych, jak i powracających graczy. Przede wszystkim, w grze pojawi się samouczek z prawdziwego zdarzenia, aby lepiej zaznajomić nowych graczy z podstawami gry w GWINTA. Wprowadzimy nowy system postępów gracza oraz osiągnięcia. Zmian doczeka się również rozgrywka rankingowa. Za wysiłki na polu bitwy zostaniecie oczywiście wynagrodzeni.

Rozgrywka stawiająca na umiejętności gracza

Mechanika “Utwórz” to gorący temat. Na początku myśleliśmy, że będzie stanowić ona ciekawe rozwinięcie rozgrywki. Z biegiem czasu doszliśmy jednak do wniosku, że jej losowość nie do końca współgra z naszą wizją GWINTA — ta zakłada, że w grze liczą się przede wszystkim umiejętności dowódców. Wprowadzając zmiany będziemy bardziej rygorystycznie podchodzić do tego typu mechanik, szczególnie w kontekście rozgrywki rankingowej. W przypadku bardziej “szalonych” kart, które jednak zdecydujemy się umieścić w grze — na pewno znajdzie się dla nich miejsce w innych trybach, jak Arena czy tryb Potyczki.

Powrót do korzeni

Pragniemy, aby GWINT pozostał grą, w której każda frakcja ma jasno zarysowaną tożsamość i oferuje charakterystyczny styl gry. Chcemy, aby rzędy miały realny wpływ na rozgrywkę, a ona sama była wciągająca i satysfakcjonująca.

Prawdziwie Wiedźmińska gra karciana

Homecoming oznacza powrót do korzeni także jeśli chodzi o mroczny klimat, z którym nieodzownie kojarzy się wiedźmińskie uniwersum. Menu gry oraz sklep zostaną zaprojektowanie na nowo, a interfejs (UI) i wrażenia płynące z gry (UX) — uspójnione.

Wojna Krwi

Najlepsze zostawiliśmy na koniec. Po zakończeniu projektu Homecoming odbędzie się premiera GWINTA, w ramach której zadebiutuje również kampania fabularna dla jednego gracza — Wojna Krwi. Nasz zespół dokłada wszelkich starań, aby przedstawić Wam nową, wyjątkową historię ze świata Wiedźmina. Będzie się działo!

Wojciech Łęczycki

Wojciech Łęczycki

Fan wszelkiej maści technologii, a w szczególności nowinek mobilnych. Właściciel, a zarazem redaktor naczelny bloga MobileWorld24.pl Gracz z długoletnim stażem, który lubuje się przede wszystkim w tytułach RPG i produkcjach akcji. Przygodę z grami wieloosobowymi rozpoczynał od serii Call of Duty oraz prostych gier przeglądarkowych. W wolnej chwili uwielbia zanurzać się światy fantasy zarówno książkowe jak i filmowe. Z wykształcenia farmaceuta.

  • Gwint

    Gatunek: Inne
    Tematyka: Karciana
    Grafika: 2D
    Producent: CD Projekt RED
    Wydawca: CD Projekt RED
    Platformy: PC

    • 5.8
    • 0.0
    • 7.3
  • Nie zgadzasz się z oceną? Zagłosuj! Dołącz do społeczności graczy MMO

Najchętniej grane

NAJCHĘTNIEJ GRANE 5
Najnowsze Najlepsze 0 komentarzy
  • Sonda Gwint
  • Głosuj na wady i zalety gry!
ZALETY 
WADY 
NEWSY 
najnowsze
forum 
2018-10-17 09:30:00 Witam co do treści gry jak i samej gry jest w porządku podoba mi się . Lecz co do braków zainteresowania ze strony twórców brak odpowiedzi itd mam wiele zastrzeżeń ogarnijcie to bo fajna gra a ludzie się coraz bardziej wkurzają .
2018-10-16 01:43:38 Kurła jednej nie znam:-)
2018-10-12 20:27:00 Nie potrafię zrozumieć dlaczego nikt się nie zabrał za reaktywację tej gry. Była naprawdę wyjątkowa.