news

ŚWIAT • WIEDZA • NAUKA - Wirtualna Rewolucja

ŚWIAT • WIEDZA • NAUKA - Wirtualna Rewolucja

"ŚWIAT • WIEDZA • NAUKA - Wirtualna Rewolucja" to cykl popularnonaukowy opisujący ważne zagadnienia współczesności, którego punktem centralnym są gry komputerowe. Wpisują się one i są częścią znacznie szerszego zjawiska rewolucji cyfrowej determinującej przemiany nowoczesnych społeczeństw na skalę globalną. Cały cykl został podzielony na trzy działy, z których każdy składa się z szeregu artykułów poruszających różnorodne tematy stanowiące zamkniętą całość.



Rozrywka w sieci - cyberentertainment

 

W dzisiejszym świecie coraz mocniejsze staje się przeświadczenie, że żyjemy w epoce mediów i telekomunikacji, które swoim zasięgiem objęły cały glob. Gwałtowny rozwój nowych technologii, jakiego doświadczamy we współczesnym świecie, prowadzi nieuchronnie do daleko idących zmian w strukturze społecznej, kulturze, systemie wartości i norm, będących spoiwem społeczeństw. Internet, który pojawił się dokładnie 25 lat temu zdążył w tym czasie zmienić oblicze całego świata, dziś korzysta z niego prawie 3,5 miliarda ludzi. Wraz z siecią www pojawiły się nowoczesne formy rozrywki i jej różnorodne przejawy bezpośrednio związane z innowacyjnymi technologiami. Okazuje się, że jednym z ważnych czynników przyciągających nowych użytkowników do globalnej sieci jest łatwy i relatywnie tani dostęp do wszelkiej rozrywki nazywanej coraz częściej sieciową (tzw. cyberentertainment).

Wirtualna Rewolucja
Życie w wirtualnej rzeczywistości może być niezwykle urozmaicone, jednak spośród głównych form e-rozrywki zdecydowanie największym powodzeniem cieszą się gry komputerowe oraz szeroko rozumiane kontakty towarzyskie. W przypadku gier naturalną konsekwencją pojawienia się sieci komputerowych było wprowadzenie ich na grunt internetu, w wyniku czego pojawił się zupełnie nowy standard masowych gier MMO. Co więcej, dzięki rozbudowanym możliwością jednoczesnego uczestnictwa w nich setek tysięcy osób, mogą również zaspokajać potrzebę wchodzenia w interakcje i nawiązywania kontaktu z innymi ludźmi. Gry multiplayer zaczęły tworzyć całe wirtualne światy kolonizowane przez graczy, które stopniem złożoności coraz bardziej przypominają „prawdziwą rzeczywistość” i są w nich właściwie obecne wszystkie powszechnie spotykane zjawiska społeczne.


Fenomen gier online można i warto zaprezentować w szerszym kontekście współczesnych zmian cywilizacyjnych i nawiązać do nowoczesnego społeczeństwa informatycznego, którego są integralną częścią. Nierozerwalnie i często wiążą się również z ponowoczesną osobowością człowieka XXI wieku, który pojawił się poprzez nałożenie się na siebie licznych czynników determinujących naszą epokę. Zmiany zostały zapoczątkowane przez rewolucję informatyczną, która nastała wraz z pojawieniem się technologii komputerowych oraz ich przedłużenia w postaci rozbudowanej sieci cyfrowej – internetu. Innowacje technologiczne mają bardzo istotny wpływ na wykreowanie społeczeństw sieciowych, nazywanych również informatycznymi, o których mówi się coraz więcej już nie tylko w krajach rozwiniętych, ale na całym świecie. Genezą zawiązywania się tego rodzaju społeczności są właśnie współczesne technologie i wyrastające z nich nowoczesne media.


Na gruncie nowoczesnych społeczeństw informatycznych coraz intensywniej wykorzystujących sieć komputerową do wzajemnej komunikacji pojawiły się nowe i niespotykane wcześniej formy interakcji. Otóż coraz większe rzesze osób porozumiewając się pomiędzy sobą i nawiązując liczne kontakty zaczęły funkcjonować jako nowe rodzaje wspólnot nazwanych z czasem wspólnotami wirtualnymi. Są to bardzo specyficzne formy cyfrowych społeczności wyrastające na gruncie nowoczesnych środków komunikacji oraz mediów telematycznych. To wraz z nimi pojawiło się zjawisko określane mianem cyberprzestrzeni, czyli wirtualnej i cyfrowej pajęczyny oplatającej cały glob, która istnieje w obudowach miliardów komputerów i serwerów.


Przestrzeń wirtualna wykorzystywana jest obecnie na tysiące przeróżnych sposobów, jednym z ciekawszych przejawów jest właśnie funkcjonowanie ogromnych światów masowych gier internetowych. Oto bowiem miliony graczy na całym świecie prowadzą w tym samym czasie (również teraz) przeciwko sobie, cyfrowych bohaterów lub wirtualne armie oddając się niesamowitej rozrywce świata gier online. To właśnie ten dział gier komputerowych przeżywa obecnie swój olbrzymi rozwój (renesans), który zgodnie z licznymi prognozami stanowi preludium do rewolucyjnych zmian, jakie już zachodzą w całej branży gier komputerowych.


Gry MMO zdobywają coraz bardziej znaczącą pozycję wśród nowoczesnych rozrywek szybko torując sobie miejsce, już nie tylko w cyberprzestrzeni. Ich popularność nieustannie rośnie zarówno na świecie, jak i w Polsce, w której gra już ponad 7 mln osób. Zgodnie z przewidywaniami gry internetowe stają się powoli dominującą formą spędzania wolnego czasu w środowisku internetu. Wraz z dalszą intensyfikacją sieci komputerowych i mobilnych mogą zostać nawet podstawową formą rozrywki osób młodych. Jeden z graczy trafnie spuentował zachodzące zmiany: „Gry tego typu mają jeszcze jeden aspekt – stały się elementem mody”. Pytanie tylko, w co może przekształcić się ta moda w przyszłości? Liczę, że Czytelnik znajdzie w niniejszym cyklu choć częściową odpowiedź.

 

jaroslaw jasinskiAutorem cyklu "ŚWIAT • WIEDZA • NAUKA - Wirtualna Rewolucja" jest JAROSŁAW JASIŃSKI, teoretyk i praktyk światów wirtualnych, futurolog, pasjonat nowych mediów i internetu. Business developer w branży IT, od 10 lat zawodowo zajmuje się zarządzaniem projektami informatycznymi. Właściciel firmy konsultingowej SuperNova Interactive oraz serwisu gamingowego Portal MMO. Wdraża innowacyjne technologie, poszukuje nowych ścieżek i możliwości rozwoju dla e-biznesów. Optymalizuje oraz zwiększa efektywność gotowych projektów, kompleksowo wprowadza nowe produkty na rynek.

 

  • Stronghold Kingdoms

    Gatunek: Strategiczne
    Tematyka: Średniowiecze (MMORTS)
    Grafika: 2D
    Producent: FireFly Studios
    Wydawca: FireFly Studios
    Platformy: Przeglądarka internetowa

    • 6.8
    • 0.0
    • 8.0
  • Nie zgadzasz się z oceną? Zagłosuj! Dołącz do społeczności graczy MMO

video

Stronghold Kingdoms - Trailer - HD [PL]

Zobacz podobne więcej z tego działu

Najchętniej grane

NAJCHĘTNIEJ GRANE 1
Najnowsze Najlepsze 0 komentarzy
  • Sonda Stronghold Kingdoms
  • Głosuj na wady i zalety gry!
ZALETY 
WADY 
    • Długie oczekiwanie 0
    • Czasochłonność 0
    • Drobne niedociągnięcia 0
    • gówno 0
    • xDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD 0
    • xDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD 0
    • xDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD 0
    • xDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD 0
NEWSY 
najnowsze
forum 
2017-10-22 22:13:03 Kilka miesięcy ? Ja przy Lineage 2 spędziłem 6 lat na jednym serwerze :P
2017-10-20 19:08:02 Revolutional update of SEO/SMM software "XRumer 16.0 + XEvil 3.0": captchas recognition of Google, Facebook, Bing, Hotmail, SolveMedia, Yandex, and more than 8400 another types of captchas, with highest precision (80..100%) and highest speed (100 img per second). You can connect XEvil 3.0 to all most popular SEO/SMM software: XRumer, GSA SER, ZennoPoster, Srapebox, Senuke, and more than 100 of other programms. Interested? There are a lot of introducing videos about XEvil in YouTube. Good luck! P.S. XEvil 4.0. break ReCaptcha2 too;)
2017-10-12 23:54:26 hej . mam problem z tworzenie smoków np. gummy dragon. chce wziąść smoka z ognia i lodu a tu mi pokazuje że nie można co jest? czy to zależy od poziomu smoków które mam czy od mojego. Proszę o pomoc.